Wiadomości

Różnica między kserokopiarką używaną a poleasingową

Kserokopiarki poleasingowe a używane czym się różnią?

 

Mając na uwadze satysfakcję Klientów, którzy często pytają o różnice pomiędzy urządzeniami poleasingowymi a używanymi, chcemy rozwiać wszelkie wątpliwości
i przeanalizować to zagadnienie.

Poleasingowa kserokopiarka, czyli jakie?

Kserokopiarki poleasingowe to urządzenia nabyte na podstawie umowy poleasingowej, czyli takiej, na której finansujący leasingodawca, przekazuje prawa do użytkowania danego towaru przez ustalony czas. Jest to zjawisko cieszące się sporym zainteresowaniem na zachodzie, gdzie produkty leasinguje się długoterminowo. Są one nowe i pochodzą od producenta. Niemieckie i austriackie przedsiębiorstwa z różnych gałęzi przemysłu ogłaszają przetargi, na podstawie których stają się posiadaczami nowych urządzeń na warunkach leasingu. Umowę leasingową zawiera się na 36 – 48 miesięcy. Leasingobiorca jest zobowiązany w tym czasie do respektowania zaleceń serwisowych danych od producenta, pod rygorem zerwania warunków umowy. Przeglądy serwisowe kserokopiarki oraz montaż wyłącznie oryginalnych części do danego urządzenia leży po stronie leasingobiorcy.

Aby oszacować kondycję danego sprzętu, poddamy analizie Bizhub C220. Technicznej ocenie można poddać urządzenie, posiadając informacje o liczniku oraz zużyciu i wydajności materiałów. Nie bierzemy pod uwagę zużycia tonerów, ponieważ w urządzeniu pochodzącym z magazynów leasingowych Konica Minolta nie stosowano tonerów zamiennych z absolutnym wyłączeniem zamienników z Chin. W kserokopiarce Konica Minolta Bizhub C220 najważniejszą rolę odgrywa jakość materiałów, które są odpowiedzialne za tworzenie kopii obrazowania. Kolorowa wywoływaczka gwarantuje żywotność 115 tys. kopii. Bębny kolorowe to 60 tys. kopii.

Wniosek – najtrafniejszym będzie wybór urządzenia o przebiegu około 130 tys. kopii. Ważny jest też licznik urządzenia, przy czym nie powinno się pomijać kondycji materiałów. Windowanie przebiegu urządzenia i przedstawianie tej cechy jako zalety numer jeden jest wprowadzaniem Klienta w błąd. Decydując się na wybór urządzenia z niższym licznikiem przebiegu, Klient powinien mieć świadomość, że w przypadku wyboru takiego urządzenia, za pół zużytego tonera, konieczna będzie wymiana 3 unitów developera, ze względu na kończącą się żywotność. Wybierając urządzenia Konica Minolta, Klient ma gwarancję sumienności serwisowej i pewności przebiegu sprzętu, z jednoczesną pewnością, że maszyna nie była sztucznie resetowana. Niewątpliwą zaletą urządzeń poleasingowych jest ich przeznaczenie. Są one dedykowane miejscom, w których eksploatacja jest regularna i ciągła, a ich stan nie różni się od nowych sprzętów. W zapisach umów widnieją obostrzenia, zalecające optymalną eksploatację urządzenia.
Od nowego właściciela zależy, czy bezproblemowe funkcjonowania sprzętu będzie kontynuowane.

Używane kserokopiarki – więc jakie?

Kserokopiarki używane, to sprzęty, które podczas danego czasu eksploatacji „dosłużyły” do końca swej świetności, przy czym nigdy – bądź sporadycznie – miały wymieniane konkretne części czy materiały w określonych interwałach narzucanych przez producenta. Kiedy obiegowa opinia o niezasadności przeglądu gwarancyjnego kserokopiarki, który przez rodaków jest uważany za rodzaj wyłudzenia, przestanie być postrzegana w negatywnym aspekcie zasad kupna-sprzedaży, wtedy będzie można mówić o sukcesie w tej branży.

U naszych zachodnich sąsiadów, których produkty kojarzone są z marką dóbr luksusowych od ponad pół wieku, możemy znaleźć magazyny urządzeń poleasingowych Konica Minolta oraz Ricoh.
W magazynach znajduje się kilkaset urządzeń, a różnice pomiędzy nimi są olbrzymie. Możemy spotkać takie, których przebieg oscyluje wokół 10000 kopii, lub 1,2 mln wypuszczonych duplikatów. Pięcioletnie kserokopiarki Konica Minolta poleasingowane z Niemiec mają takie same funkcje, co nowe maszyny z Polski, jednak te zza granicy są tańsze od naszych o około 60%, co przekłada się na korzystną cenę dla naszych kupujących.

Efekt?

beben opc konica minolta bizhubKserokopiarki poleasingowe z dokumentacją poszerzonej gwarancji o materiały eksploatacyjne, weszły w stały zakres naszej oferty. W każdym przypadku, serwis naszej firmy ma wgląd do dokumentacji wymian w urządzeniu i weryfikacji stanu serwisów. Wszystko to, przed sprowadzeniem urządzenia do Polski.
Zespół Kserotech, to gwarancja oferty kserokopiarek poleasingowych oraz kontynuacja opieki serwisowej przez zespół profesjonalistów, którzy mają na uwadze to, że oferowane urządzenia były za granicą traktowane z należytą im konserwacją techniczną.
My również dbamy o kontynuację tej jakości, wiedząc, że dany sprzęt odpłaca się bezawaryjną pracą, będącą najważniejszym czynnikiem podnoszącym zadowolenie Klienta.

Jak zainstalować drukarkę sieciową z Kserokopiarki Konica Minolta Bizhub

Instalacja drukarki sieciowej Konica Minolta Bizhub

Instalacja sterownika drukarki sieciowej może użytkownikowi sprawić spory problem. Po publikacji artykułu wspomagającego konfiguracje skanera, który zdobył sporą popularność nie tylko wśród klientów naszej firmy, umożliwiając tym samym korzystanie z funkcji urządzenia. Na prośbę tych klientów postanowiliśmy opisać również instalacje sieciową drukarki. W przypadku reinstalacji systemu, lub tworzenia nowych miejsc pracy, tego typu usługa jest zazwyczaj odpłatna przez informatyka.

Instalacja sterownika wymaga ściągnięcia stosownego oprogramowania ze strony producenta. Niestety, urządzenia które zostały już wycofane ze sprzedaży jako nowe, zostały pozbawione dedykowanych sterowników i zastąpione “uniwersalnym”. Konfiguracja takiego sterownika sprawia sporo problemów z powodu całej bazy urządzeń które ściągamy na komputer. Przewaga sterownika dedykowanego jest znacząca. Szybsza i prosta instalacja opisana poniżej, wraz z dedykowanym oprogramowaniem dostępnym na naszej stronie umożliwi korzystanie z drukarki sieciowej nawet klientom nie specjalizującym się w otoczeniach sieciowych.

Prezentacja instalacyjna jest przeprowadzona na urządzeniach typu:
Konica Minolta Bizhub C203 / C253 / C353 / C220 / C280 / C360
urządzenia nowsze posiadają technicznie takie same menu oraz rozmieszczenie funkcji. Różnice będą opisywane w miejscach których mogą wystąpić.

Proszę pobrać sterownik dedykowany do swojego modelu kserokopiarki. Są one dostarczane wraz z kserokopiarką podczas instalacji lub umieszczone w katalogu urządzeń pod tabelą serwisową dotyczącą żywotności. W przypadku starszych urządzeń proszę o kontakt, udostępnimy mailowo stosowne oprogramowanie.
Sterownik dla urządzeń Konica Minolta Bizhub C203 / C253 / C353 do pobrania pod koniec artykułu

  1.  Informacje jakie są potrzebne do instalacji drukarki sieciowej Konica minolta to wersja windowsa. Istotną cechą systemów jest ilość bitów. Obecnie są dostępne systemy 32 oraz 64 bitowe. Mimo że posiadamy np. Windows 8 konieczne jest rozpoznanie ilości bitów. Sterowniki również są przypisane pod wersje oprogramowania komputera. Jak to sprawdzić?
    – klikając prawym klawiszem myszki na “ten komputer”, znajduje się ikonka na pulpicie lub w pasku startowym. Z wyświetlonego menu wybieramy “WŁAŚCIWOŚCI”
  2. Wyszukujemy sterownik dla swojej wersji Windows oraz ilości bitów. Ściągamy oraz wypakowujemy do folderu.
  3. Do instalacji drukarki niezbędną informacją jest jej numer sieciowy IP pod którym jest umieszczona kserokopiarka. Numer ten jest stały i przypisany do urządzenia. Każdy komputer w otoczeniu sieciowym komunikuje się z drukarka po tym samym numerze. W związku z instalacjami oprogramowania przez nas serwis w trakcie instalacji sprzętu, w/w numer może zostać zapomniany lub zmieniany na potrzeby polityki sieciowej.
  4. Aby sprawdzić jaki numer posiada kserokopiarka musimy udać się do urządzenia. Dostęp do funkcji jest możliwy wyłącznie podczas wyświetlania na pasku informacyjnym “GOTOWY DO KOPIOWANIA”

    Gdzie znaleść numer IP w kserokopiarce Konica Minolta Bizhub?

  5. Podobnie jak w przypadku skanera sieciowego który opisaliśmy w poprzednim artykule, musimy wejść w narzędzia urządzenia.
  6. Na wyświetlaczu dotykowym pojawi się menu użytkownika oraz narzędzi odpowiedzialne za konfiguracje kserokopiarki oraz wszystkich jej opcji użytkowych. W związku z hierarchią funkcji, kwestie sieciowe zostały umieszczone pod przyciskiem USTAWIENIA ADMINISTRATORA

    W większości przypadków dostęp do złożonych funkcji, bardziej ingerujących w poprawne działanie kserokopiarki jest zabezpieczone hasłem. w przypadku urządzeń z rodzin C203 lub C220 hasło administratora bizhub standardowe to “12345678” lub “00000000” w przypadku kserokopiarek nowszych jest to dwukrotne wpisanie tych haseł.
  7. Tryb administratora to zbiór funkcji konfiguracyjnych mogących rozregulować poprawna prace urządzenia. W nim znajduje się pod numerem 5) USTAWIENIA SIECIOWE. Funkcja ta zostaje uruchomiona jako jedna z ostatnich po włączeniu urządzenia. Pojawia się po kilkunastu sekundach, lub dłuższym czasie w przypadku ustawienia numeru IP na DHCP. Wtedy kserokopiarka czeka na sygnał z routera lub serwera, powoduje to nieaktywną pozycje umożliwiającą dostęp do funkcji sieciowych. Trzeba w tym wypadku wykazać się odrobiną lub troszkę większą cierpliwością
  8. Ustawienia sieci posiadają wszelką konfiguracje umożliwiającą poprawne działanie skanera, drukarki sieciowej ale również komunikacji serwisowej z działem naszej firmy w przypadku kodów serwisowych. Prosimy nie zmieniać żadnych parametrów. W pierwszej pozycji po wejściu w ustawienia sieciowe, pod pierwszą pozycją znajdujemy USTAWIENIA TCP/IP
  9. Na wyświetlaczu pojawi się nam numer IP urządzenia pod jakim obecnie jest widzialny w sieci, maska oraz brama. Do instalacji sterownika będzie nam potrzebny wyłącznie numer IP ponieważ reszta parametrów sieciowych jest identyczna dla urządzeń wewnątrz sieci firmowej lub domowej.
    Warto spisać ten numer. W prezentowanym przykładzie numer drukarki to “192.168.0.50”
  10. Po spisaniu numeru należy pozamykać wszystkie okna wracając do początkowego stanu urządzenia czyli do naszego GOTOWY DO KOPIOWANIA

    Jak zainstalować drukarkę sieciową z urządzenia Konica Minolta Bizhub?

Niezależnie od systemu Windows, wszelkie ustawienia drukarki, ich zmian, oraz dodawania nowych znajdują się w Panelu Sterownia. Systemy 10 posiadają funkcje wyszukiwań które zaoszczędzają czas oraz problemy z różnym rozmieszczeniem ikon oraz sformułowań niektórych funkcji użytkowych. Prezentujemy najłatwiejszą drogę do konfiguracji drukarek w systemach Windows

  1.  W polu wyszukiwania wpisujemy “drukarki” w dziale “ustawienia” pojawi się “URZĄDZENIA I DRUKARKI” uruchomienie funkcji spowoduje otwarcie okna systemowego z zainstalowanymi drukarkami oraz skanerami (często też z urządzeniami dostępnymi w sieci)
  2. w podmenu klikamy na funkcje DODAJ DRUKARKĘ
  3. Rozpoczniemy szereg pytań systemowych oraz pół wyboru przez które przebrniemy poniżej uruchamiając procedurę dla której niezbędny jest numer IP drukarki przedstawiony powyżej.UWAGA ! nie pozwalamy systemowi na wyszukanie urządzenia,skutkuje to widocznym zwolnieniem przesyłu pliku do druku. Od razu klikamy na funkcje DRUKARKI, KTÓREJ SZUKAM NIE MA NA LIŚCIE
  4. Przejdziemy płynnie do kolejnego okna wyboru, jakim jest wybór protokołu komunikacji komputera z urządzeniem peryferyjnym. W naszym wypadku, drukarka sieciowa używa połączenia TCP/IP klikamy opcje “DODAJ DRUKARKĘ, UŻYWAJĄC ADRESU TCP/IP LUB NAZWY HOSTA
  5. Potwierdzając wybór musimy sprecyzować adres oraz typ komunikacji.
    W pierwszym oknie – wybór pada na URZĄDZENIE TCP/IP
    W drugim oknie – wpisujemy adres spisany z urządzenia z trybu administratora na potrzeby instrukcji to ” 192.168.0.50″
    Trzecie okno jest nazwą portu. Warto pozostawić je bez zmian, w razie kolejnych urządzeń mamy obraz które porty są już używane
    Ostatnia funkcja i bardzo często w tym miejscu dochodzi do pomyłki,ODZNACZYĆ automatyczne pobieranie sterownika.Wybierzemy sobie go sami. sterowniki pobierane przez windows posiadają ograniczone funkcje. Jest to najczęstszy błąd informatyków > dalej > pobierz automatycznie > jakoś działa. Podstawowe sterowniki ściągane przez Windows nie posiadają takich funkcji jak duplex, podajnik boczny czy bank papieru. Kolory są przekłamane w stosunku do tego co jest wyświetlane na monitorze. W kolejnych artykułach pokarzemy różnice w wydrukach oraz opiszemy problem. Warto poświęcić 5 minut na odnalezienie dedykowanego sterownika niż ręcznie przekładać kartki jak w urządzeniach z lat 90 w celu zadruku drugiej strony dokumentu.
  6. Przy informacjach o portach pozostawiamy  GENERIC NETWORK CARD
  7. W tym kroku potrzebny będzie sterownik pobrany wcześniej i rozpakowany. Często po wysyłce sterownika pocztą elektroniczną lub po próbie instalacji drukarki przez klienta po dłuższym czasie od instalacji kserokopiarki spotykamy się ze stwierdzeniem “ale tutaj nie ma pliku exe” Fakt nie ma, nie jest potrzebny. Dedykowany sterownik dla urządzeń wielofunkcyjnych Konica Minolta posiada tylko i wyłącznie informacje potrzebne do poprawnego przetwarzania plików na język drukarki i wysłanie go za pomocą sieci. Sterowniki umieszczone w bibliotece systemu Windows są widoczne w oknach wyboru. Nie znajdziemy w nim sterowników do urządzeń nowszych. Aby dodać dedykowany sterownik wczytujemy go Z DYSKU…
  8. Po wyszukaniu folderu do którego został wypakowany ściągnięty sterownik znajdziemy w nim tylko jeden plik (mimo ze w folderze było ich znacznie więcej). Podpinamy go i widzimy dostępną drukarkę pod tym plikiem. W momencie próby uruchomienia sterownika dla windows-a 32bitowego pod systemem 64 bitowym, proces instalacji zostanie przerwany a o błędzie zostaniemy powiadomieni pojawiającym się oknem
  9. Po zakończeniu instalacji w oknie urządzenia i drukarki w panelu sterowania pojawi się nasza drukarka, aby była dostępna we wszystkich programach zainstalowanych na komputerze może być niezbędny restart systemu.

Sterowniki dedykowane dla kserokopiarki KONICA MINOLTA BIZHUB C203 / C253 / C353
użytkowane przez klientów naszej firmy lecz wycofane ze sprzedaży:

Dedykowany sterownik dla Bizhub C203 Windows 32bity

Dedykowany sterownik dla Bizhub C203 Windows 64bity

 

Jak skonfigurować skaner sieciowy na Kserokopiarce Konica Minolta Bizhub

Firma Kserotech dba nie tylko o poprawne działanie urządzenia pod kątem serwisowym. Naszym wspólnym celem jest funkcjonowanie urządzenia wraz ze wszystkimi korzyściami jakie oferuje. Dlatego przygotowaliśmy wspólnie z informatykiem specjalizującym się w otoczeniach sieciowych, opis konfiguracji skanera wraz z oprogramowaniem. 

W związku z licznymi prośbami stworzenia instrukcji dotyczącej konfiguracji skanera sieciowego w urządzeniach konica Minolta w przypadku reinstalacji systemu operacyjnego na komputerze.

Sprawa komplikuje się po kilku miesiącach gdy np. zmieniamy operatora dostarczającego internet, lub zostają stworzone nowe stanowiska komputerowe. W tym wpisie pokarzemy w jaki sposób skonfigurować program wspomagający działanie skanera jaka również ustawić nowego użytkownika bezpośrednio z poziomu panela dotykowego w kserokopiarce. Zawarte tutaj informacje są pomocne również osobą posiadające dynamiczne IP w swoich firmach, lub korzysta z internetu mobilnego.

Prezentacja odbyła się na podstawie urządzenia serii Bizhub C452, w identyczny sposób układ menu znajduje się w urządzeniach:

Bizhub C203 / C253 / C353 / C220 / C280 / C360 / C451 / C550 / C452 / C552 / C650

Układ menu oraz rozmieszczenie jest identyczne w urządzeniach typu lecz dostęp do funkcji następuje po wejściu w menu urządzenia poprzez “domek” na panelu dotykowym w urządzeniach takich jak

Bizhub C224 / C284 / C364 / C454 / C554 / C654 / C754 oraz nowsze.

Opis jest szczegółowy oraz uwzględnia wszystkie problemy jakie mogą zdarzyć się w firmie posiadającej komputery oparte na systemach WINDOWS.
Komputery oparte na systemie Leopard takich jak iMac firmy Apple współpracują z urządzeniami poprzez protokół SMB. Zabezpieczenia przed dostępem sieciowym z zewnątrz jest na tyle utrudniony że poradzi sobie z tym zagadnieniem wyłącznie doświadczony informatyk. Potrzebne są hasła, nazwy sieciowe urządzenia, oraz nie rzadko trochę szczęścia jak i samozaparcia ze strony specjalisty.

Rozpoczniemy konfiguracje skanera sieciowego od wizyty przy kserokopiarce, ważne jest by urządzenie było “gotowe do pracy” oraz przez chwile nie pojawiały się zadania wydruku na urządzeniu.

  1. Aby wejść w ogólne ustawienia urządzenia należy zlokalizować, oraz użyć FIZYCZNEGO przycisku po prawej stronie ekranu dotykowego:
  2. Na wyświetlaczu pojawią się pozycje konfiguracji kserokopiarki, znajdziemy tam ustawienia użytkownika, administratora, licznik, ale również od pierwszą pozycja opcje “REJESTRACJA SKRÓCONEGO”
  3. W kolejnym kroku wybieramy również pierwszą opcje “UTWÓRZ SKRÓCONY ADRES”
  4. Funkcje skanera są widoczne w obecnym oknie. Dla potrzeb szybkiego wysyłania dokumentów drogą email, możliwa jest pierwsza pozycja:
    “E-MAIL” – daje nam możliwość podłączenia urządzenia do skrzynki mailowej, niezbędna jest poprawna konfiguracja skrzynki email spod pozycji administratora oraz poprawne wprowadzenie adresów wyjściowych DNS pozwalających wydostanie się sygnału z kserokopiarki poza sieć LAN
    “skrzynka użytkownika” – pozwala utworzyć skrzynki w funkcji “box”, w prostych słowach, tworzyć konta na dysku urządzenia w celu przechowywania dokumentów często kserowanych jak np. karty urlopowe
    “PC-SMB” – protokół skanowania do folderu. Funkcja zaawansowana przy której rozkładają ręce nawet najwytrwalsi wojownicy informatyczni. W obecnych systemach oraz zabezpieczeniach sieciowych umożliwienie dostępu urządzeniu z zewnątrz jakim jest niewątpliwie kserokopiarka wiąże się ze spełnieniem odpowiednich warunków. Hasła użytkownika komputera, loginu, nazwy sieciowej, dostępu w otoczeniu sieciowym, konfiguracja zapory windows, oraz stworzeniu reguły w programie antywirusowym. Nasz serwis nie praktykuje tej metody przyłączenia skanera do komputera ze względu na informacje poufne jakie są potrzebne do skorzystania z tego protokołu.
    “FTP”- korzysta z portu 21, na którym również działa program wspomagający dlatego proponujemy ten wybór. 
  5. Przechodzimy do bezpośredniego wprowadzania listy odbiorców skanera sieciowego. Konfigurujemy użytkownika który będzie dostępny na głównym ekranie przy przełączeniu funkcji kopiarki na skaner. W przypadku dodania nowego użytkownika klikamy na NOWY w dole ekranu dotykowego lub jeśli chcemy zmienić numer IP klikamy na danego użytkownika oraz edytuj.
  6. Do kompletnego wprowadzenia użytkownika jest niezbędny numer IP komputera na który będzie wysyłany skan. W dalszej części jest opis jak go najszybciej uzyskać bez zbędnego poruszania się w funkcjach sieciowych na komputerze.”NR” – jest przypisywany automatycznie pierwszy numer porządkowy uwzględniając wszystkie protokoły.
    “NAZWA” – jest to nazwa która jest widoczna na kafelce wyboru w skanerze. Intuicyjne opisanie komputera pomoże sprawnie wybrać odbiorce do którego skan zostanie wysłany. Należy pamiętać ze w przypadku kilku lub kilkunastu odbiorców nazwy nie mogą się powtarzać. Najczęściej są to imiona pracowników korzystających z podłączonego sieciowo komputera np. “Księgowa”. w opisanym przypadku jest to “komp”
    “INDEKS” – ustawiamy “ulubione’ by był dostępny w głównym oknie
    “ADRES HOSTA” – wpisujemy numer IP komputera do którego skan ma zostać wysłany. Znajdziemy go w informacji o sieci na danym komputerze. W prezentowanym przypadku to 192.168.0.100
    “ŚCIEŻKA PLIKU” – w przypadku stosowania programu wspomagającego celem dostarczenia pliku skanu jest numer IP, w momencie dotarcia go do komputera resztę trasy przejmuje program zainstalowany na komputerze. Dlatego w tej pozycji musi znajdować się “/”
  7. Przechodząc na drugie okno konfiguracyjne, przechodzimy do szczegółowych ustawień konta użytkownika.
    “ID użytkownika” pomijamy.
    “Hasło”- pomijamy.
    “ANONIMOWY” – ustawiamy na WŁĄCZONY, wtedy id użytkownika zmienia się na anonymous
    Reszta ustawień pozostaje bez zmian. Zatwierdzamy zmiany przyciskiem “OK”
  8. Skonfigurowaliśmy odbiorce skanera z poziomu kserokopiarki. Pozostaje tylko zainstalowanie oprogramowania dedykowanego dla konica minolta wspierającego przesyłanie plików z urządzeń peryferyjnych, bez konieczności zaawansowanej wiedzy na temat otoczeń sieciowych oraz zabezpieczeń systemu przed “atakami zzewnątrz”

Konfiguracja programu wspierającego funkcje skanowania.

Programem najprostszym w konfiguracji jest niezużywający zasobów systemowych FTP UTILITY 1.0, dostępny jest na naszej stronie w katalogu urządzeń konica minolta. Jest on dedykowany dla tej rodziny kserokopiarek. Konfiguracje skanera dla Ricoh zostanie opisany w przyszłości. Dla poprawnie skonfigurowanej sieci LAN, urządzenie Ricoh posiada funkcje przeglądania sieci z poziomu panela dotykowego oraz wyboru folderów docelowych widocznych w grupie domowej.

  1. Ściągamy program ze strony kserotech : Program wspomagający skanowanie sieciowe
  2. Tworzymy folder “skaner” w dogodnym dla siebie miejscu (w nim będą umieszczane Pliki PDF, JPG lub TIFF bezpośrednio z kserokopiarki)
  3. Po instalacji otwieramy w Menu Start/Konica Minolta/FTP Utility/FTP Setting“TCP PORT” – pozostawiamy bez zmian. Jest to port wejścia, taki sam ustawiony jest na urządzeniu.
    “ROOT FOLDER” – ustawiamy ścieżkę dostępu do folderu do którego ma program przesyłać skany. W kserokopiarce ustawialiśmy “/” nasz plik dociera do komputera poprzez wpisany numer IP komputera, od tej chwili program przekazuje go do wskazanego folderu z punktu 2
    “FTP USER” – te parametry muszą być takie same jak przy konfiguracji skanera z poziomu kserokopiarki, czyli zaznaczamy “ANONYMOUS”
    zatwierdzamy ustawienia przyciskiem OK.
  4. NIEZBĘDNE JEST URUCHOMIENIE PROGRAMU RĘCZNIE – by dodał się do autostart (działał w tle przy uruchomieniu systemy) oraz program sprawdził dostęp do portu 21. W większości pojawia się komunikat z zapory windows o próbie ataku sieciowego “ZEZWALAMY NA DOSTĘP”.
  5. Program jest w pełni uruchomiony gdy w pasku menu w okolicach zegarka pojawi się ikonka programu: Wracamy do panelu kserokopiarki, wybieramy odpowiedniego odbiorce, umieszczamy oryginał w podajniku i pozostaje nam przycisnąć świecący się na niebiesko przycisk “START” dokument zostanie zeskanowany, uruchomiona pamieć wraz z wysyłka dokumentu. Po chwili plik będzie widoczny w folderze wskazanym w programie.

Jak sprawdzić numer IP komputera

Numer IP jest przydzielany danemu komputerowi przez router, serwer lub jest wpisywany ręcznie do karty sieciowej. W przypadku większości sieci przydzielany numer jest za pośrednictwem funkcji DHCP, oznacza to ze z puli numerów pierwszy wolny otrzymuje ten zestaw komputerowy który został pierwszy uruchomiony. Powoduje to brak komunikacji urządzenia z programem wspomagającym funkcje skanera. Aby skaner ponownie spełniał swoją funkcje trzeba edytować numer IP. Ten proces został już opisany wcześniej w miejscu dodawania nowego użytkownika na urządzeniu, natomiast jak ten numer zdobyć zostanie to opisane poniżej.

  1. Poszukujemy funkcji “uruchom” w pasku menu w windows. Widnieje ona w postaci lupy obok przycisku “start” lub w formie wiersza w samym menu.
  2. Najłatwiejszym sposobem uzyskania numeru IP jest uruchomienie konsoli. W polu wyszukania wpisujemy “CMD”  i potwierdzamy klawiszem Enter
  3.  Pojawi się czarne okno konsoli z migającym kursorem. Informacje sieciowe są dostępne pod komendom “IPCONFIG” który również potwierdzamy klawiszem enter
  4. Informacje dotyczące sieci to nie tylko numer IP. Po pierwsze musimy znaleźć z jakiej sieci korzystamy, czy sieć LAN (polączenie tradycyjne na kablu sieciowym) lub Wi-Fi. Zdarzyć się może ze komputer używa obu sieci. Numery IP będą się różnić, dlatego trzeba zweryfikować sieć. Jeśli korzystamy z internetu mobilnego, wtedy internet może być z przysłowiowego “patyka” a sieć realizowana przez Lan. w gąszczu numerków oraz oznaczeń, poszukujemy “IPV4 ADRESS”
  5. W przypadku sieci zawsze zmienia się ostatnia pozycja po ostatniej kropce. W prezentowanym przykładzie numer komputera to 192.168.1.21 Ten musimy edytować w urządzeniu numer przy przypisanej nazwie użytkownika.