Jak skonfigurować skaner sieciowy na Kserokopiarce Konica Minolta Bizhub

Firma Kserotech dba nie tylko o poprawne działanie urządzenia pod kątem serwisowym. Naszym wspólnym celem jest funkcjonowanie urządzenia wraz ze wszystkimi korzyściami jakie oferuje. Dlatego przygotowaliśmy wspólnie z informatykiem specjalizującym się w otoczeniach sieciowych, opis konfiguracji skanera wraz z oprogramowaniem.

Jeśli trafiłeś na stronę ponieważ nie radzisz sobie z konfiguracją urządzenia lub na szybko potrzebujesz stworzyć kopertę, doceń naszą otwartość oraz złóż zamówienie chociaż na jeden toner.
To i tak niewygórowana cena za czas jaki musiałbyś poświęcić studiując instrukcję obsługi lub też tracąc godziny na metodę prób i błędów.

W związku z licznymi prośbami stworzenia instrukcji dotyczącej konfiguracji skanera sieciowego w urządzeniach konica Minolta w przypadku reinstalacji systemu operacyjnego na komputerze.

Sprawa komplikuje się po kilku miesiącach gdy np. zmieniamy operatora dostarczającego internet, lub zostają stworzone nowe stanowiska komputerowe. W tym wpisie pokarzemy w jaki sposób skonfigurować program wspomagający działanie skanera jaka również ustawić nowego użytkownika bezpośrednio z poziomu panela dotykowego w kserokopiarce. Zawarte tutaj informacje są pomocne również osobą posiadające dynamiczne IP w swoich firmach, lub korzysta z internetu mobilnego.

Poszukiwaczu pomocy w internecie. Jak zauważyłeś firma Kserotech z Chorzowa dokłada wszelkich starań by klienci nie pozostali bez pomocy nawet w kwestiach informatycznych. Ten artykuł został stworzony by mogli cieszyć się swoimi urządzeniami po reinstalacjach systemów czy rozbudowie parku komputerów. Twój serwis pobiera za to opłaty? a może uważa ze to nie jest w zakresie ich działań. Przejdź do nas, zapewniamy PEŁNĄ opiekę serwisową.

Jeśli posiadasz bizhub-a będącego na gwarancji, chętnie porozmawiamy o zmianie Twojego gwaranta. Wystarczy mail lub krótka rozmowa

biuro@kserotech.pl
serwis@kserotech.pl

+48 517 284 226

Prezentacja odbyła się na podstawie urządzenia serii Bizhub C452, w identyczny sposób układ menu znajduje się w urządzeniach:

Bizhub C203 / C253 / C353 / C220 / C280 / C360 / C451 / C550 / C452 / C552 / C650

Układ menu oraz rozmieszczenie jest identyczne w urządzeniach typu lecz dostęp do funkcji następuje po wejściu w menu urządzenia poprzez „domek” na panelu dotykowym w urządzeniach takich jak

Bizhub C224 / C284 / C364 / C454 / C554 / C654 / C754 oraz nowsze.

Opis jest szczegółowy oraz uwzględnia wszystkie problemy jakie mogą zdarzyć się w firmie posiadającej komputery oparte na systemach WINDOWS.
Komputery oparte na systemie Leopard takich jak iMac firmy Apple współpracują z urządzeniami poprzez protokół SMB. Zabezpieczenia przed dostępem sieciowym z zewnątrz jest na tyle utrudniony że poradzi sobie z tym zagadnieniem wyłącznie doświadczony informatyk. Potrzebne są hasła, nazwy sieciowe urządzenia, oraz nie rzadko trochę szczęścia jak i samozaparcia ze strony specjalisty.

Rozpoczniemy konfiguracje skanera sieciowego od wizyty przy kserokopiarce, ważne jest by urządzenie było „gotowe do pracy” oraz przez chwile nie pojawiały się zadania wydruku na urządzeniu.

  1. Aby wejść w ogólne ustawienia urządzenia należy zlokalizować, oraz użyć FIZYCZNEGO przycisku po prawej stronie ekranu dotykowego:
  2. Na wyświetlaczu pojawią się pozycje konfiguracji kserokopiarki, znajdziemy tam ustawienia użytkownika, administratora, licznik, ale również od pierwszą pozycja opcje „REJESTRACJA SKRÓCONEGO”
  3. W kolejnym kroku wybieramy również pierwszą opcje „UTWÓRZ SKRÓCONY ADRES”
  4. Funkcje skanera są widoczne w obecnym oknie. Dla potrzeb szybkiego wysyłania dokumentów drogą email, możliwa jest pierwsza pozycja:
    „E-MAIL” – daje nam możliwość podłączenia urządzenia do skrzynki mailowej, niezbędna jest poprawna konfiguracja skrzynki email spod pozycji administratora oraz poprawne wprowadzenie adresów wyjściowych DNS pozwalających wydostanie się sygnału z kserokopiarki poza sieć LAN
    „skrzynka użytkownika” – pozwala utworzyć skrzynki w funkcji „box”, w prostych słowach, tworzyć konta na dysku urządzenia w celu przechowywania dokumentów często kserowanych jak np. karty urlopowe
    „PC-SMB” – protokół skanowania do folderu. Funkcja zaawansowana przy której rozkładają ręce nawet najwytrwalsi wojownicy informatyczni. W obecnych systemach oraz zabezpieczeniach sieciowych umożliwienie dostępu urządzeniu z zewnątrz jakim jest niewątpliwie kserokopiarka wiąże się ze spełnieniem odpowiednich warunków. Hasła użytkownika komputera, loginu, nazwy sieciowej, dostępu w otoczeniu sieciowym, konfiguracja zapory windows, oraz stworzeniu reguły w programie antywirusowym. Nasz serwis nie praktykuje tej metody przyłączenia skanera do komputera ze względu na informacje poufne jakie są potrzebne do skorzystania z tego protokołu.
    „FTP”- korzysta z portu 21, na którym również działa program wspomagający dlatego proponujemy ten wybór. 
  5. Przechodzimy do bezpośredniego wprowadzania listy odbiorców skanera sieciowego. Konfigurujemy użytkownika który będzie dostępny na głównym ekranie przy przełączeniu funkcji kopiarki na skaner. W przypadku dodania nowego użytkownika klikamy na NOWY w dole ekranu dotykowego lub jeśli chcemy zmienić numer IP klikamy na danego użytkownika oraz edytuj.
  6. Do kompletnego wprowadzenia użytkownika jest niezbędny numer IP komputera na który będzie wysyłany skan. W dalszej części jest opis jak go najszybciej uzyskać bez zbędnego poruszania się w funkcjach sieciowych na komputerze.”NR” – jest przypisywany automatycznie pierwszy numer porządkowy uwzględniając wszystkie protokoły.
    „NAZWA” – jest to nazwa która jest widoczna na kafelce wyboru w skanerze. Intuicyjne opisanie komputera pomoże sprawnie wybrać odbiorce do którego skan zostanie wysłany. Należy pamiętać ze w przypadku kilku lub kilkunastu odbiorców nazwy nie mogą się powtarzać. Najczęściej są to imiona pracowników korzystających z podłączonego sieciowo komputera np. „Księgowa”. w opisanym przypadku jest to „komp”
    „INDEKS” – ustawiamy „ulubione’ by był dostępny w głównym oknie
    „ADRES HOSTA” – wpisujemy numer IP komputera do którego skan ma zostać wysłany. Znajdziemy go w informacji o sieci na danym komputerze. W prezentowanym przypadku to 192.168.0.100
    „ŚCIEŻKA PLIKU” – w przypadku stosowania programu wspomagającego celem dostarczenia pliku skanu jest numer IP, w momencie dotarcia go do komputera resztę trasy przejmuje program zainstalowany na komputerze. Dlatego w tej pozycji musi znajdować się „/”
  7. Przechodząc na drugie okno konfiguracyjne, przechodzimy do szczegółowych ustawień konta użytkownika.
    „ID użytkownika” pomijamy.
    „Hasło”- pomijamy.
    „ANONIMOWY” – ustawiamy na WŁĄCZONY, wtedy id użytkownika zmienia się na anonymous
    Reszta ustawień pozostaje bez zmian. Zatwierdzamy zmiany przyciskiem „OK”
  8. Skonfigurowaliśmy odbiorce skanera z poziomu kserokopiarki. Pozostaje tylko zainstalowanie oprogramowania dedykowanego dla konica minolta wspierającego przesyłanie plików z urządzeń peryferyjnych, bez konieczności zaawansowanej wiedzy na temat otoczeń sieciowych oraz zabezpieczeń systemu przed „atakami zzewnątrz”

Konfiguracja programu wspierającego funkcje skanowania.

Programem najprostszym w konfiguracji jest niezużywający zasobów systemowych FTP UTILITY 1.0, dostępny jest na naszej stronie w katalogu urządzeń konica minolta. Jest on dedykowany dla tej rodziny kserokopiarek. Konfiguracje skanera dla Ricoh zostanie opisany w przyszłości. Dla poprawnie skonfigurowanej sieci LAN, urządzenie Ricoh posiada funkcje przeglądania sieci z poziomu panela dotykowego oraz wyboru folderów docelowych widocznych w grupie domowej.

  1. Ściągamy program ze strony kserotech : Program wspomagający skanowanie sieciowe
  2. Tworzymy folder „skaner” w dogodnym dla siebie miejscu (w nim będą umieszczane Pliki PDF, JPG lub TIFF bezpośrednio z kserokopiarki)
  3. Po instalacji otwieramy w Menu Start/Konica Minolta/FTP Utility/FTP Setting„TCP PORT” – pozostawiamy bez zmian. Jest to port wejścia, taki sam ustawiony jest na urządzeniu.
    „ROOT FOLDER” – ustawiamy ścieżkę dostępu do folderu do którego ma program przesyłać skany. W kserokopiarce ustawialiśmy „/” nasz plik dociera do komputera poprzez wpisany numer IP komputera, od tej chwili program przekazuje go do wskazanego folderu z punktu 2
    „FTP USER” – te parametry muszą być takie same jak przy konfiguracji skanera z poziomu kserokopiarki, czyli zaznaczamy „ANONYMOUS”
    zatwierdzamy ustawienia przyciskiem OK.
  4. NIEZBĘDNE JEST URUCHOMIENIE PROGRAMU RĘCZNIE – by dodał się do autostart (działał w tle przy uruchomieniu systemy) oraz program sprawdził dostęp do portu 21. W większości pojawia się komunikat z zapory windows o próbie ataku sieciowego „ZEZWALAMY NA DOSTĘP”.
  5. Program jest w pełni uruchomiony gdy w pasku menu w okolicach zegarka pojawi się ikonka programu: Wracamy do panelu kserokopiarki, wybieramy odpowiedniego odbiorce, umieszczamy oryginał w podajniku i pozostaje nam przycisnąć świecący się na niebiesko przycisk „START” dokument zostanie zeskanowany, uruchomiona pamieć wraz z wysyłka dokumentu. Po chwili plik będzie widoczny w folderze wskazanym w programie.

Jak sprawdzić numer IP komputera

Numer IP jest przydzielany danemu komputerowi przez router, serwer lub jest wpisywany ręcznie do karty sieciowej. W przypadku większości sieci przydzielany numer jest za pośrednictwem funkcji DHCP, oznacza to ze z puli numerów pierwszy wolny otrzymuje ten zestaw komputerowy który został pierwszy uruchomiony. Powoduje to brak komunikacji urządzenia z programem wspomagającym funkcje skanera. Aby skaner ponownie spełniał swoją funkcje trzeba edytować numer IP. Ten proces został już opisany wcześniej w miejscu dodawania nowego użytkownika na urządzeniu, natomiast jak ten numer zdobyć zostanie to opisane poniżej.

  1. Poszukujemy funkcji „uruchom” w pasku menu w windows. Widnieje ona w postaci lupy obok przycisku „start” lub w formie wiersza w samym menu.
  2. Najłatwiejszym sposobem uzyskania numeru IP jest uruchomienie konsoli. W polu wyszukania wpisujemy „CMD”  i potwierdzamy klawiszem Enter
  3.  Pojawi się czarne okno konsoli z migającym kursorem. Informacje sieciowe są dostępne pod komendom „IPCONFIG” który również potwierdzamy klawiszem enter
  4. Informacje dotyczące sieci to nie tylko numer IP. Po pierwsze musimy znaleźć z jakiej sieci korzystamy, czy sieć LAN (polączenie tradycyjne na kablu sieciowym) lub Wi-Fi. Zdarzyć się może ze komputer używa obu sieci. Numery IP będą się różnić, dlatego trzeba zweryfikować sieć. Jeśli korzystamy z internetu mobilnego, wtedy internet może być z przysłowiowego „patyka” a sieć realizowana przez Lan. w gąszczu numerków oraz oznaczeń, poszukujemy „IPV4 ADRESS”
  5. W przypadku sieci zawsze zmienia się ostatnia pozycja po ostatniej kropce. W prezentowanym przykładzie numer komputera to 192.168.1.21 Ten musimy edytować w urządzeniu numer przy przypisanej nazwie użytkownika.