Wiadomości

Jak zainstalować drukarkę sieciową z Kserokopiarki Konica Minolta Bizhub

Instalacja drukarki sieciowej Konica Minolta Bizhub

Instalacja sterownika drukarki sieciowej może użytkownikowi sprawić spory problem. Po publikacji artykułu wspomagającego konfiguracje skanera, który zdobył sporą popularność nie tylko wśród klientów naszej firmy, umożliwiając tym samym korzystanie z funkcji urządzenia. Na prośbę tych klientów postanowiliśmy opisać również instalacje sieciową drukarki. W przypadku reinstalacji systemu, lub tworzenia nowych miejsc pracy, tego typu usługa jest zazwyczaj odpłatna przez informatyka.

Instalacja sterownika wymaga ściągnięcia stosownego oprogramowania ze strony producenta. Niestety, urządzenia które zostały już wycofane ze sprzedaży jako nowe, zostały pozbawione dedykowanych sterowników i zastąpione „uniwersalnym”. Konfiguracja takiego sterownika sprawia sporo problemów z powodu całej bazy urządzeń które ściągamy na komputer. Przewaga sterownika dedykowanego jest znacząca. Szybsza i prosta instalacja opisana poniżej, wraz z dedykowanym oprogramowaniem dostępnym na naszej stronie umożliwi korzystanie z drukarki sieciowej nawet klientom nie specjalizującym się w otoczeniach sieciowych.

Prezentacja instalacyjna jest przeprowadzona na urządzeniach typu:
Konica Minolta Bizhub C203 / C253 / C353 / C220 / C280 / C360
urządzenia nowsze posiadają technicznie takie same menu oraz rozmieszczenie funkcji. Różnice będą opisywane w miejscach których mogą wystąpić.

Proszę pobrać sterownik dedykowany do swojego modelu kserokopiarki. Są one dostarczane wraz z kserokopiarką podczas instalacji lub umieszczone w katalogu urządzeń pod tabelą serwisową dotyczącą żywotności. W przypadku starszych urządzeń proszę o kontakt, udostępnimy mailowo stosowne oprogramowanie.
Sterownik dla urządzeń Konica Minolta Bizhub C203 / C253 / C353 do pobrania pod koniec artykułu

  1.  Informacje jakie są potrzebne do instalacji drukarki sieciowej Konica minolta to wersja windowsa. Istotną cechą systemów jest ilość bitów. Obecnie są dostępne systemy 32 oraz 64 bitowe. Mimo że posiadamy np. Windows 8 konieczne jest rozpoznanie ilości bitów. Sterowniki również są przypisane pod wersje oprogramowania komputera. Jak to sprawdzić?
    – klikając prawym klawiszem myszki na „ten komputer”, znajduje się ikonka na pulpicie lub w pasku startowym. Z wyświetlonego menu wybieramy „WŁAŚCIWOŚCI”
  2. Wyszukujemy sterownik dla swojej wersji Windows oraz ilości bitów. Ściągamy oraz wypakowujemy do folderu.
  3. Do instalacji drukarki niezbędną informacją jest jej numer sieciowy IP pod którym jest umieszczona kserokopiarka. Numer ten jest stały i przypisany do urządzenia. Każdy komputer w otoczeniu sieciowym komunikuje się z drukarka po tym samym numerze. W związku z instalacjami oprogramowania przez nas serwis w trakcie instalacji sprzętu, w/w numer może zostać zapomniany lub zmieniany na potrzeby polityki sieciowej.
  4. Aby sprawdzić jaki numer posiada kserokopiarka musimy udać się do urządzenia. Dostęp do funkcji jest możliwy wyłącznie podczas wyświetlania na pasku informacyjnym „GOTOWY DO KOPIOWANIA”

    Gdzie znaleść numer IP w kserokopiarce Konica Minolta Bizhub?

  5. Podobnie jak w przypadku skanera sieciowego który opisaliśmy w poprzednim artykule, musimy wejść w narzędzia urządzenia.
  6. Na wyświetlaczu dotykowym pojawi się menu użytkownika oraz narzędzi odpowiedzialne za konfiguracje kserokopiarki oraz wszystkich jej opcji użytkowych. W związku z hierarchią funkcji, kwestie sieciowe zostały umieszczone pod przyciskiem USTAWIENIA ADMINISTRATORA

    W większości przypadków dostęp do złożonych funkcji, bardziej ingerujących w poprawne działanie kserokopiarki jest zabezpieczone hasłem. w przypadku urządzeń z rodzin C203 lub C220 hasło administratora bizhub standardowe to „12345678” lub „00000000” w przypadku kserokopiarek nowszych jest to dwukrotne wpisanie tych haseł.
  7. Tryb administratora to zbiór funkcji konfiguracyjnych mogących rozregulować poprawna prace urządzenia. W nim znajduje się pod numerem 5) USTAWIENIA SIECIOWE. Funkcja ta zostaje uruchomiona jako jedna z ostatnich po włączeniu urządzenia. Pojawia się po kilkunastu sekundach, lub dłuższym czasie w przypadku ustawienia numeru IP na DHCP. Wtedy kserokopiarka czeka na sygnał z routera lub serwera, powoduje to nieaktywną pozycje umożliwiającą dostęp do funkcji sieciowych. Trzeba w tym wypadku wykazać się odrobiną lub troszkę większą cierpliwością
  8. Ustawienia sieci posiadają wszelką konfiguracje umożliwiającą poprawne działanie skanera, drukarki sieciowej ale również komunikacji serwisowej z działem naszej firmy w przypadku kodów serwisowych. Prosimy nie zmieniać żadnych parametrów. W pierwszej pozycji po wejściu w ustawienia sieciowe, pod pierwszą pozycją znajdujemy USTAWIENIA TCP/IP
  9. Na wyświetlaczu pojawi się nam numer IP urządzenia pod jakim obecnie jest widzialny w sieci, maska oraz brama. Do instalacji sterownika będzie nam potrzebny wyłącznie numer IP ponieważ reszta parametrów sieciowych jest identyczna dla urządzeń wewnątrz sieci firmowej lub domowej.
    Warto spisać ten numer. W prezentowanym przykładzie numer drukarki to „192.168.0.50”
  10. Po spisaniu numeru należy pozamykać wszystkie okna wracając do początkowego stanu urządzenia czyli do naszego GOTOWY DO KOPIOWANIA

    Jak zainstalować drukarkę sieciową z urządzenia Konica Minolta Bizhub?

Niezależnie od systemu Windows, wszelkie ustawienia drukarki, ich zmian, oraz dodawania nowych znajdują się w Panelu Sterownia. Systemy 10 posiadają funkcje wyszukiwań które zaoszczędzają czas oraz problemy z różnym rozmieszczeniem ikon oraz sformułowań niektórych funkcji użytkowych. Prezentujemy najłatwiejszą drogę do konfiguracji drukarek w systemach Windows

  1.  W polu wyszukiwania wpisujemy „drukarki” w dziale „ustawienia” pojawi się „URZĄDZENIA I DRUKARKI” uruchomienie funkcji spowoduje otwarcie okna systemowego z zainstalowanymi drukarkami oraz skanerami (często też z urządzeniami dostępnymi w sieci)
  2. w podmenu klikamy na funkcje DODAJ DRUKARKĘ
  3. Rozpoczniemy szereg pytań systemowych oraz pół wyboru przez które przebrniemy poniżej uruchamiając procedurę dla której niezbędny jest numer IP drukarki przedstawiony powyżej.UWAGA ! nie pozwalamy systemowi na wyszukanie urządzenia,skutkuje to widocznym zwolnieniem przesyłu pliku do druku. Od razu klikamy na funkcje DRUKARKI, KTÓREJ SZUKAM NIE MA NA LIŚCIE
  4. Przejdziemy płynnie do kolejnego okna wyboru, jakim jest wybór protokołu komunikacji komputera z urządzeniem peryferyjnym. W naszym wypadku, drukarka sieciowa używa połączenia TCP/IP klikamy opcje „DODAJ DRUKARKĘ, UŻYWAJĄC ADRESU TCP/IP LUB NAZWY HOSTA
  5. Potwierdzając wybór musimy sprecyzować adres oraz typ komunikacji.
    W pierwszym oknie – wybór pada na URZĄDZENIE TCP/IP
    W drugim oknie – wpisujemy adres spisany z urządzenia z trybu administratora na potrzeby instrukcji to ” 192.168.0.50″
    Trzecie okno jest nazwą portu. Warto pozostawić je bez zmian, w razie kolejnych urządzeń mamy obraz które porty są już używane
    Ostatnia funkcja i bardzo często w tym miejscu dochodzi do pomyłki,ODZNACZYĆ automatyczne pobieranie sterownika.Wybierzemy sobie go sami. sterowniki pobierane przez windows posiadają ograniczone funkcje. Jest to najczęstszy błąd informatyków > dalej > pobierz automatycznie > jakoś działa. Podstawowe sterowniki ściągane przez Windows nie posiadają takich funkcji jak duplex, podajnik boczny czy bank papieru. Kolory są przekłamane w stosunku do tego co jest wyświetlane na monitorze. W kolejnych artykułach pokarzemy różnice w wydrukach oraz opiszemy problem. Warto poświęcić 5 minut na odnalezienie dedykowanego sterownika niż ręcznie przekładać kartki jak w urządzeniach z lat 90 w celu zadruku drugiej strony dokumentu.
  6. Przy informacjach o portach pozostawiamy  GENERIC NETWORK CARD
  7. W tym kroku potrzebny będzie sterownik pobrany wcześniej i rozpakowany. Często po wysyłce sterownika pocztą elektroniczną lub po próbie instalacji drukarki przez klienta po dłuższym czasie od instalacji kserokopiarki spotykamy się ze stwierdzeniem „ale tutaj nie ma pliku exe” Fakt nie ma, nie jest potrzebny. Dedykowany sterownik dla urządzeń wielofunkcyjnych Konica Minolta posiada tylko i wyłącznie informacje potrzebne do poprawnego przetwarzania plików na język drukarki i wysłanie go za pomocą sieci. Sterowniki umieszczone w bibliotece systemu Windows są widoczne w oknach wyboru. Nie znajdziemy w nim sterowników do urządzeń nowszych. Aby dodać dedykowany sterownik wczytujemy go Z DYSKU…
  8. Po wyszukaniu folderu do którego został wypakowany ściągnięty sterownik znajdziemy w nim tylko jeden plik (mimo ze w folderze było ich znacznie więcej). Podpinamy go i widzimy dostępną drukarkę pod tym plikiem. W momencie próby uruchomienia sterownika dla windows-a 32bitowego pod systemem 64 bitowym, proces instalacji zostanie przerwany a o błędzie zostaniemy powiadomieni pojawiającym się oknem
  9. Po zakończeniu instalacji w oknie urządzenia i drukarki w panelu sterowania pojawi się nasza drukarka, aby była dostępna we wszystkich programach zainstalowanych na komputerze może być niezbędny restart systemu.

Sterowniki dedykowane dla kserokopiarki KONICA MINOLTA BIZHUB C203 / C253 / C353
użytkowane przez klientów naszej firmy lecz wycofane ze sprzedaży:

Dedykowany sterownik dla Bizhub C203 Windows 32bity

Dedykowany sterownik dla Bizhub C203 Windows 64bity

 

Jak skonfigurować skaner sieciowy na Kserokopiarce Konica Minolta Bizhub

Firma Kserotech dba nie tylko o poprawne działanie urządzenia pod kątem serwisowym. Naszym wspólnym celem jest funkcjonowanie urządzenia wraz ze wszystkimi korzyściami jakie oferuje. Dlatego przygotowaliśmy wspólnie z informatykiem specjalizującym się w otoczeniach sieciowych, opis konfiguracji skanera wraz z oprogramowaniem. 

W związku z licznymi prośbami stworzenia instrukcji dotyczącej konfiguracji skanera sieciowego w urządzeniach konica Minolta w przypadku reinstalacji systemu operacyjnego na komputerze.

Sprawa komplikuje się po kilku miesiącach gdy np. zmieniamy operatora dostarczającego internet, lub zostają stworzone nowe stanowiska komputerowe. W tym wpisie pokarzemy w jaki sposób skonfigurować program wspomagający działanie skanera jaka również ustawić nowego użytkownika bezpośrednio z poziomu panela dotykowego w kserokopiarce. Zawarte tutaj informacje są pomocne również osobą posiadające dynamiczne IP w swoich firmach, lub korzysta z internetu mobilnego.

Prezentacja odbyła się na podstawie urządzenia serii Bizhub C452, w identyczny sposób układ menu znajduje się w urządzeniach:

Bizhub C203 / C253 / C353 / C220 / C280 / C360 / C451 / C550 / C452 / C552 / C650

Układ menu oraz rozmieszczenie jest identyczne w urządzeniach typu lecz dostęp do funkcji następuje po wejściu w menu urządzenia poprzez „domek” na panelu dotykowym w urządzeniach takich jak

Bizhub C224 / C284 / C364 / C454 / C554 / C654 / C754 oraz nowsze.

Opis jest szczegółowy oraz uwzględnia wszystkie problemy jakie mogą zdarzyć się w firmie posiadającej komputery oparte na systemach WINDOWS.
Komputery oparte na systemie Leopard takich jak iMac firmy Apple współpracują z urządzeniami poprzez protokół SMB. Zabezpieczenia przed dostępem sieciowym z zewnątrz jest na tyle utrudniony że poradzi sobie z tym zagadnieniem wyłącznie doświadczony informatyk. Potrzebne są hasła, nazwy sieciowe urządzenia, oraz nie rzadko trochę szczęścia jak i samozaparcia ze strony specjalisty.

Rozpoczniemy konfiguracje skanera sieciowego od wizyty przy kserokopiarce, ważne jest by urządzenie było „gotowe do pracy” oraz przez chwile nie pojawiały się zadania wydruku na urządzeniu.

  1. Aby wejść w ogólne ustawienia urządzenia należy zlokalizować, oraz użyć FIZYCZNEGO przycisku po prawej stronie ekranu dotykowego:
  2. Na wyświetlaczu pojawią się pozycje konfiguracji kserokopiarki, znajdziemy tam ustawienia użytkownika, administratora, licznik, ale również od pierwszą pozycja opcje „REJESTRACJA SKRÓCONEGO”
  3. W kolejnym kroku wybieramy również pierwszą opcje „UTWÓRZ SKRÓCONY ADRES”
  4. Funkcje skanera są widoczne w obecnym oknie. Dla potrzeb szybkiego wysyłania dokumentów drogą email, możliwa jest pierwsza pozycja:
    „E-MAIL” – daje nam możliwość podłączenia urządzenia do skrzynki mailowej, niezbędna jest poprawna konfiguracja skrzynki email spod pozycji administratora oraz poprawne wprowadzenie adresów wyjściowych DNS pozwalających wydostanie się sygnału z kserokopiarki poza sieć LAN
    „skrzynka użytkownika” – pozwala utworzyć skrzynki w funkcji „box”, w prostych słowach, tworzyć konta na dysku urządzenia w celu przechowywania dokumentów często kserowanych jak np. karty urlopowe
    „PC-SMB” – protokół skanowania do folderu. Funkcja zaawansowana przy której rozkładają ręce nawet najwytrwalsi wojownicy informatyczni. W obecnych systemach oraz zabezpieczeniach sieciowych umożliwienie dostępu urządzeniu z zewnątrz jakim jest niewątpliwie kserokopiarka wiąże się ze spełnieniem odpowiednich warunków. Hasła użytkownika komputera, loginu, nazwy sieciowej, dostępu w otoczeniu sieciowym, konfiguracja zapory windows, oraz stworzeniu reguły w programie antywirusowym. Nasz serwis nie praktykuje tej metody przyłączenia skanera do komputera ze względu na informacje poufne jakie są potrzebne do skorzystania z tego protokołu.
    „FTP”- korzysta z portu 21, na którym również działa program wspomagający dlatego proponujemy ten wybór. 
  5. Przechodzimy do bezpośredniego wprowadzania listy odbiorców skanera sieciowego. Konfigurujemy użytkownika który będzie dostępny na głównym ekranie przy przełączeniu funkcji kopiarki na skaner. W przypadku dodania nowego użytkownika klikamy na NOWY w dole ekranu dotykowego lub jeśli chcemy zmienić numer IP klikamy na danego użytkownika oraz edytuj.
  6. Do kompletnego wprowadzenia użytkownika jest niezbędny numer IP komputera na który będzie wysyłany skan. W dalszej części jest opis jak go najszybciej uzyskać bez zbędnego poruszania się w funkcjach sieciowych na komputerze.”NR” – jest przypisywany automatycznie pierwszy numer porządkowy uwzględniając wszystkie protokoły.
    „NAZWA” – jest to nazwa która jest widoczna na kafelce wyboru w skanerze. Intuicyjne opisanie komputera pomoże sprawnie wybrać odbiorce do którego skan zostanie wysłany. Należy pamiętać ze w przypadku kilku lub kilkunastu odbiorców nazwy nie mogą się powtarzać. Najczęściej są to imiona pracowników korzystających z podłączonego sieciowo komputera np. „Księgowa”. w opisanym przypadku jest to „komp”
    „INDEKS” – ustawiamy „ulubione’ by był dostępny w głównym oknie
    „ADRES HOSTA” – wpisujemy numer IP komputera do którego skan ma zostać wysłany. Znajdziemy go w informacji o sieci na danym komputerze. W prezentowanym przypadku to 192.168.0.100
    „ŚCIEŻKA PLIKU” – w przypadku stosowania programu wspomagającego celem dostarczenia pliku skanu jest numer IP, w momencie dotarcia go do komputera resztę trasy przejmuje program zainstalowany na komputerze. Dlatego w tej pozycji musi znajdować się „/”
  7. Przechodząc na drugie okno konfiguracyjne, przechodzimy do szczegółowych ustawień konta użytkownika.
    „ID użytkownika” pomijamy.
    „Hasło”- pomijamy.
    „ANONIMOWY” – ustawiamy na WŁĄCZONY, wtedy id użytkownika zmienia się na anonymous
    Reszta ustawień pozostaje bez zmian. Zatwierdzamy zmiany przyciskiem „OK”
  8. Skonfigurowaliśmy odbiorce skanera z poziomu kserokopiarki. Pozostaje tylko zainstalowanie oprogramowania dedykowanego dla konica minolta wspierającego przesyłanie plików z urządzeń peryferyjnych, bez konieczności zaawansowanej wiedzy na temat otoczeń sieciowych oraz zabezpieczeń systemu przed „atakami zzewnątrz”

Konfiguracja programu wspierającego funkcje skanowania.

Programem najprostszym w konfiguracji jest niezużywający zasobów systemowych FTP UTILITY 1.0, dostępny jest na naszej stronie w katalogu urządzeń konica minolta. Jest on dedykowany dla tej rodziny kserokopiarek. Konfiguracje skanera dla Ricoh zostanie opisany w przyszłości. Dla poprawnie skonfigurowanej sieci LAN, urządzenie Ricoh posiada funkcje przeglądania sieci z poziomu panela dotykowego oraz wyboru folderów docelowych widocznych w grupie domowej.

  1. Ściągamy program ze strony kserotech : Program wspomagający skanowanie sieciowe
  2. Tworzymy folder „skaner” w dogodnym dla siebie miejscu (w nim będą umieszczane Pliki PDF, JPG lub TIFF bezpośrednio z kserokopiarki)
  3. Po instalacji otwieramy w Menu Start/Konica Minolta/FTP Utility/FTP Setting„TCP PORT” – pozostawiamy bez zmian. Jest to port wejścia, taki sam ustawiony jest na urządzeniu.
    „ROOT FOLDER” – ustawiamy ścieżkę dostępu do folderu do którego ma program przesyłać skany. W kserokopiarce ustawialiśmy „/” nasz plik dociera do komputera poprzez wpisany numer IP komputera, od tej chwili program przekazuje go do wskazanego folderu z punktu 2
    „FTP USER” – te parametry muszą być takie same jak przy konfiguracji skanera z poziomu kserokopiarki, czyli zaznaczamy „ANONYMOUS”
    zatwierdzamy ustawienia przyciskiem OK.
  4. NIEZBĘDNE JEST URUCHOMIENIE PROGRAMU RĘCZNIE – by dodał się do autostart (działał w tle przy uruchomieniu systemy) oraz program sprawdził dostęp do portu 21. W większości pojawia się komunikat z zapory windows o próbie ataku sieciowego „ZEZWALAMY NA DOSTĘP”.
  5. Program jest w pełni uruchomiony gdy w pasku menu w okolicach zegarka pojawi się ikonka programu: Wracamy do panelu kserokopiarki, wybieramy odpowiedniego odbiorce, umieszczamy oryginał w podajniku i pozostaje nam przycisnąć świecący się na niebiesko przycisk „START” dokument zostanie zeskanowany, uruchomiona pamieć wraz z wysyłka dokumentu. Po chwili plik będzie widoczny w folderze wskazanym w programie.

Jak sprawdzić numer IP komputera

Numer IP jest przydzielany danemu komputerowi przez router, serwer lub jest wpisywany ręcznie do karty sieciowej. W przypadku większości sieci przydzielany numer jest za pośrednictwem funkcji DHCP, oznacza to ze z puli numerów pierwszy wolny otrzymuje ten zestaw komputerowy który został pierwszy uruchomiony. Powoduje to brak komunikacji urządzenia z programem wspomagającym funkcje skanera. Aby skaner ponownie spełniał swoją funkcje trzeba edytować numer IP. Ten proces został już opisany wcześniej w miejscu dodawania nowego użytkownika na urządzeniu, natomiast jak ten numer zdobyć zostanie to opisane poniżej.

  1. Poszukujemy funkcji „uruchom” w pasku menu w windows. Widnieje ona w postaci lupy obok przycisku „start” lub w formie wiersza w samym menu.
  2. Najłatwiejszym sposobem uzyskania numeru IP jest uruchomienie konsoli. W polu wyszukania wpisujemy „CMD”  i potwierdzamy klawiszem Enter
  3.  Pojawi się czarne okno konsoli z migającym kursorem. Informacje sieciowe są dostępne pod komendom „IPCONFIG” który również potwierdzamy klawiszem enter
  4. Informacje dotyczące sieci to nie tylko numer IP. Po pierwsze musimy znaleźć z jakiej sieci korzystamy, czy sieć LAN (polączenie tradycyjne na kablu sieciowym) lub Wi-Fi. Zdarzyć się może ze komputer używa obu sieci. Numery IP będą się różnić, dlatego trzeba zweryfikować sieć. Jeśli korzystamy z internetu mobilnego, wtedy internet może być z przysłowiowego „patyka” a sieć realizowana przez Lan. w gąszczu numerków oraz oznaczeń, poszukujemy „IPV4 ADRESS”
  5. W przypadku sieci zawsze zmienia się ostatnia pozycja po ostatniej kropce. W prezentowanym przykładzie numer komputera to 192.168.1.21 Ten musimy edytować w urządzeniu numer przy przypisanej nazwie użytkownika.

Kserokopiarka nowa czy używana. Jaką wybrać?

jakie urządzenie do biura
z prawej: nowa Bizhub C308 z lewej: używana 4 letnia Bizhub C224

Urządzenie nowe czy po leasingowe? – oto jest pytanie

Kiedy czeka nas kupno kserokopiarki, warto się zastanowić, czy chcemy wybrać sprzęt nowy, czy używany. Wybierając model urządzenia wielofunkcyjnego, zasadniczym wyznacznikiem cen będzie jakość sprzętu.
Postaram się przedstawić największe zalety oraz wady obu możliwości.
W przypadku urządzeń nowych każda dodatkowa opcja, np. podajnik, aktywna podstawa, czy podajnik boczny będzie podnosić cenę.

Dużym znaczeniem (tak jak i w przypadku rynku motoryzacyjnego) jest spadek ceny oraz amortyzacja sprzętu biurowego. Oczywiście w przypadku kserokopiarki używanej,  cena będzie również zależała od doposażenia sprzętu, w tym wypadku dodatkowe opłaty dotyczą funkcji finishera.  Decydując się na sprzęt z drugiej ręki otrzymujecie Państwo gotową i kompletną maszynę od ręki z ceną końcową. Dominującym argumentem dla potencjalnego użytkownika kserokopiarki jest cena. Kwota jaką należy wydać na nowe urządzenie w podstawowej konfiguracji przewyższa średnio trzy a nawet czterokrotnie koszt urządzenia tej samej klasy z poprzednich serii, a na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

 

Gwarancja ogólna oraz na podzespoły

Niewątpliwie ważną kwestią jest gwarancja na sprzęt. W przypadku nowej drukarki, gwarancja producenta na materiały eksploatacyjne jest ważna do momentu wykonania pierwszej kopii na maszynie. Dodatkowo z doświadczenia oraz praktyki producentów oferujących drukarki na biurkowe, coraz częściej spotyka się zapis w gwarancji dotyczący stosowania wyłącznie tonerów oryginalnych. Zdarzały się sytuacje gdzie klient kupował nowe urządzenie na biurkowe kolorowe formatu A4 za kwotę 750zł netto znanej firmy jaką można spotkać w marketach z elektroniką. Po przeanalizowaniu cen tonerów oryginalnych, które w komplecie przewyższyły koszt urządzenia nowego pozostał niesmak i niechęć do marki za zmuszanie do nabywania wkładu do drukarki o kosmicznej cenie. Jeśli zdecydujecie się Państwo na drukarkę używaną, nie ma nacisku na zakup oryginalnych tonerów. Jedynym warunkiem są nieregenerowane tonery, czyli zamienniki fabryczne o zbliżonej strukturze wsypu do oryginału. Powoduje to znikome straty toneru w postaci pylenia oraz lepsze utrwalanie na powierzchni kartki. Urządzenia poleasingowe sprowadzane z krajów zachodnich są doskonałą alternatywa dla niemal czterokrotnie droższych modeli nowych. Jakość biurowych urządzeń poleasingowych nie odbiegają znacząco od maszyn z kartonu. Dopełnieniem całej oferty jest pisemna gwarancja na materiały eksploatacyjne dzięki temu klient nie musi się martwić, czy za dwa tygodnie od zakupu zaczną się rozjeżdżać kolory lub pojawia się skazy na wydruku.

Toner w pakiecie

Kserokopiarka z tonerami

Należy też zwrócić uwagę na wyposażenie w tonery.
Nowe kserokopiarki oraz urządzenia na biurkowe posiadają tzw. tonery startowe. Jest to znikoma ilość toneru służąca bardziej serwisowi do sprawdzenia poprawności działania po transporcie. Niektórzy producenci tego typu urządzeń sprzedają je bez tonerów, przez co do całkowitej kwoty, klient jest zmuszany do zakupu całego setu (czterech tonerów C M Y K) by móc cieszyć się nowym nabytkiem. W przypadku urządzeń używanych, tonery zawsze umożliwiają pracę, ponieważ zostawił je poprzedni użytkownik. My ich nie demontujemy, lecz sprzedajemy Państwu z tonerami w takiej postaci, w jakiej je sprowadziliśmy z Niemiec. Zaletą takiej praktyki jest również pewność o firmowym pochodzeniu tonerów oraz deklarowanej jakości bębnów i innych materiałów ze stanem faktycznym.

Nie daj się nabrać! Zwłaszcza przy kupnie drukarki A4 dla firmy

Wybierając nową drukarkę, zostaje nałożony na Państwa obowiązek kupna oryginalnych tonerów, których koszt często dorównuje cenie drukarki. Jeśli zdecydujecie się Państwo na zakup drukarki używanej Konica Minolta albo Ricoh, nie macie żadnego obowiązku kupna oryginalnego tonera ani w naszej firmie, ani w żadnej innej. Dodatkowo zyskują Państwo wsparcie techniczne o szybkiej reakcji. Jest to ważna cecha jeśli urządzenie ma drukować docelowo np. zlecenia faktury lub listy przewozowe.

Zapraszamy Kserotech! Nasi doradcy pomogą Państwu wybrać sprzęt, który będzie optymalnym odzwierciedleniem jakości do ceny.
Mamy urządzenia biurowe na każdą kieszeń! Czekamy na Państwa w Chorzowie!